יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

מחשבון BMI - מד משקל וגובה (מבוגרים)

>> לחצו על התמונה להגדלה
רוצים לדעת כמה אתה אמורים לשקול בהתאם לגובה שלכם? אני בטוח שכמעט כולם פה מכירים את מד ה-BMI - Body Mass Index (בי.אם.איי) - לוח שמראה לכם כמה אתם אומרים לשקול.
יש לא מעט אתרים שמספקים את השירות אך המועדף ביותר לדעתי הוא הלוח הסטנדרטי בלי יותר מדי הסברים (הכנסת פרטים באופן ידני).

זה נכון שכשאשר תכניסו יותר ויותר פרטים לגבי מצבכם (היקפים וכו'), כך המידע שתקבלו יהיה טוב יותר ורלוונטי יותר עבורכם (לא פחות או יותר, כמעט בדיוק!). אך המחשבון הסטנדרטי (ללא הכנסת פרטים) יכול לחסוך לכם הרבה כאב ראש בתכלס.



*נקודה חשובה לציון היא - זה נכון שהמחשבון יכול להראות לכם כמה אתם אמורים לשקול בהתאם לגובה שלכם, אך לכל אחד יש מבנה גוף שונה והנתונים יכולים להשתנות מאדם לאדם כך שזה לא הדבר המומלץ ביותר, הכי טוב ללכת לרופא משפחה שלכם והוא כבר יבדוק אותכם ויוכל להגיד לכם מידע יותר מדויק אודות מצב הגוף שלכם.

אם אתם רוצים יותר לחקור את העיניין יש באינטרנט אתרים שמספקים את השירות. אנחנו באנו פה כדי לספק מידע בסיסי על המחשבון ולא מעבר. שם נוסף הוא "מחשבון BMI".

**חשוב לציין - המחשבון הזה הוא למבוגרים 18 + , מחשבון לילדים זה נושא אחר לגמרי והוא לא יכלל במאמר הנ"ל.

קטע שהועתק מאתר http://www.diets.org.il

"בי.אם.אי (BMI) הינו מדד רפואי המאפשר לסווג את היחס בין גובה למשקל לפי קטגורויות שונות.
חישוב BMI נעשה על ידי משקל הגוף בקילוגרם לחלק לגובה במטרים בריבוע.
למשל: 80 ק"ג ומטר שמונים נותנים 80 חלקי (1.8 כפול 1.8) שזה 80 חלקי והתוצאה היא:
לוח ה-BMI - להגדלה לחצו על התמונה
כיום ניתן למצוא ברשת מחשבוני BMI רבים מאוד הנותנים גם פרשנות ועצות לגבי התוצאה של החישוב. רצ"ב מחשבון BMI לשימוש חופשי.
"BMI תקין הינו בין 18.5-24.9
משקל יתר נחשב BMI של 25-29.9
השמנת יתר דרגה ראשונה הינה בBMI של 30-34.9
השמנת יתר דרגה שנייה, חמורה יותר, הינה בBMI 35-39.9
והשמנת יתר דרגה 3 שהיא חמורה מאוד הינה בנתוני BMI מעל 40.

יש לזכור שנתוני BMI נקבעו ע"פ מחקרים, ממוצעים וסטטיסטיקות. לכל המטרה העיקרית היא לא להגיע לנתון מספרי מסוים, אלא לבריאות כללית של הגוף הנרכשת באורך חיים נכון, תזונה תקינה, פעילות גופנית נכונה ונמדדת גם בערכי שוצן, כולסטרול ועוד בדם".

קטע שהועתק מויקיפדיה:

מדד מסת הגוף (BMI - Body Mass Index) הוא מדד הנותן הערכה כמותית האם אדם נמצא במשקל תקין, בעודף משקל או בתת משקל. המדד מחושב באמצעות נתוני הגובה (במטרים) והמשקל (בק"ג).

BMI הומצא במאה ה-19 על ידי המתמטיקאי והסטטיסטיקאי הבלגי אדולף קוולטט, במהלך קורס על פיזיולוגיה שהעביר באוניברסיטה. בתחילת שנות ה-80 של המאה ה-20 הוא אומץ כתקן רפואי למדידת השמנה.

בשנות ה-90 נקבע מדד מסת הגוף כתקן הבינלאומי בתחום, שגם ארגון הבריאות העולמי (WHO) משתמש בו. כיום הוא משמש כמדד המרכזי והפופולרי ביותר לחישוב השמנה, בו רופאים נעזרים כדי לזהות אנשים הסובלים מעודף משקל או מתת-משקל.

יכול להיות שיעניין אתכם:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צוות האתר משקיע שעות בתפעול האתר, חשוב לנו מהי דעתך: יש לך הערות ? משהו לשפר ? רוצה להודות לנו על המידע שסיפקנו? אתה מוזמן להגיב בתיבה למטה.

נא לשמור על שפה נקייה, כל תגובה גזענית וכדומה תמחק!