יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

10 מיתוסים, חרטות ושטויות - מה באמת נכון

כמה פעמים שמעתם מחברים משפטים בנוגע לפיתוח גוף ואמרתם "איזה שטויות!" ? אנחנו מאמינים שהרבה.
דווקא בגלל זה החלטנו לפרסם על זה פוסט כאן באתר, תתכוננו.. זה הולך להיות מפתיע!

מה הספורט שלכם ?

ארוחה לפני ואחרי האימון


זה נכון שעד 45 דקות אחרי אימון חייב לאכול , אבל מה עם הארוחה שלפני האימון? או שתיית מים מספיקה לאחר האימון?
בת'כלס, כדי שהאימון יהיה אפקטיבי ביותר בשביל הגוף צריך לאכול ולשתות כל היום באופן מסודר ותקין. הארוחה של אחרי האימון היא לא מה שתקבע אם תגדלו או לא, נכון שיש לה חלק חשוב מהתזונה פה, אבל היא לא כ"כ קריטית. יותר חשוב שתאכלו כל היום טוב ואחרי האימון תאכלו בפורפורציות ולא תאכלו יותר מהרגיל בגלל שכל היום הייתם רעבים.
מיתוס שני: אל תאמינו לכל הגורילות שיש בחדר כושר, אולי הם גדולים ומנופחים, אבל לא כל מה שהם אומרים - אמת. כל אחד ומה שמתאים לגוף שלו.


מאמץ יתר באימונים


אל תקשיבו לכל אלה שאומרים לכם "אל תתאמץ יותר מדי אחי, זה לא טוב!" מצד אחד באמת התאמצות בלי גבולות ואי הקשבה נכונה לגוף יכולה לגרום לפציעות,
אבל מצד שני כל אחד חייב לתת 100 אחוז מעצמו כדי שהאימון יהיה אפקטיבי ביותר להתקדמות שלו. אם תדחפו יותר מדי חזק ובלי זמן מנוחה מתאים לגוף אתם עלולים להיפצע, אבל אם לא תשקיעו ותשימו זין על האימונים תצפו לתוצאות בהתאם.

מיתוס: אכילת שומן


לא פעם ולא פעמיים שמעתי מחברים ש'שומן לא בריא' או 'שומן מזיק לבריאות' - ח-ר-ט-ה !! שומן לא מזיק לבריאות! להפך, שומן טוב ואף חיוני להתקדמות אף אתם בתקופת חיטוב או בתקופת מסה או בלא משנה מה.
שומן טראנס הוא מה שמזיק וממנו באמת כדאי להתרחק, לא משנה באיזה תקופה אתם בחיים !

מיתוס: משקל פוגע בגדילה!


כמה פעמים שמעתם את המשפט: "אל תרים משקולות, זה יפגע לך בגדילה!" אז תנו לנו לחדש לכם משהו, משקולות לא פוגע בגדילה! כל עוד אתם יודעים איך להרים בצורה נכונה ולא מגזימים ומנסים להרים מעבר לרמה שלכם, הכל יהיה בסדר!

אכילת שוקולד לפני אימון ל'אנרגיה'


כולנו יודעים ששוקולד נותן אנרגיה, ואם כאלה שחושבים שאם הם יאכלו שוקולד לפני אימון יהיה להם יותר אנרגיה במהלך האימון או שהם ירימו יותר משקל וזה ח-ר-ט-ה! שוקולד אכן מביא אנרגיה לגוף אבל זה לזמן קצר מאוד ובת'כלס לא בריא לגוף! אם אתם כ"כ לא יכולים לוותר על שוקולד, איכלו שוקולד מריר, גם ייתן לכם התמקדות באימון וגם בריא!

יותר מ15 חזרות!


עבודה של יותר מ15 חזרות בסט לא תביא לכם הרבה תועלת אלא אם אתם רוצים להעלות את 'השיא שלכם' ואז זה דווקא יכול להיות אפקטיבי.
אל תעברו את ה15 חזרות בסט, ותעשו 3/4/5 סטים בתרגיל.
עברתם את הרמה? העלו את רמת הקושי של התרגיל, הוסיפו משקל, זווית שונה, תנועה שונה וכו'.
עוד נקודה חשובה היא, אם אתם רוצים לעבוד על חיטוב תעשו 12-15 חזרות בכל סט.
במשקל כללי המשחק משתנים ל8 חזרות עד 10. המומלץ ביותר בתרגילים כבדים ובמשקל הוא 8 חזרות, אבל כל אחד יעשה מה שהוא חושב לנכון.

מעל שעה/שעה וחצי משך אימון


השתדלו לא לעבור את השעה וחצי גג באימונים בחדר כושר ואת השעה באימוני סטריט (אימון מצוין יכול להיות גם 40 דקות, במיוחד כשהוא ללא חדר כושר).
עדיף לעבוד 3/4 סטים לכל קבוצת שרירים מאשר לעבוד 15 סטים על קבוצת שרירים אחת (רק רגליים, או רק ידיים..) שלא יביא לכם ממש תועלת.

אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי !


אם את לא מקצועיים בתחום, 3-4 אימונים בשבוע יעזרו לכם להתקדם מעולה.
לא יעזור לכם להתקדם יותר מהר אם אתם מתאמנים בלי מנוחה מספקת ואם אין לכם הרבה ידע בתחום פיתוח הגוף.
קחו בחשבון שאתם יכולים להיפצע יחסית מהר אם לא תתנו לגוף שלכם את המנוחה שמספיקה לו.
יותר חשוב שתאכלו נכון, ותישנו 7 שעות בלילה! השינה והתזונה לא פחות חשובים מהאימונים שלכם. צריך להצליח צריך להתמיד בשלושת הפרמטרים.

צומות יעזרו לכם להרזות!


לא נכון. צומות לא יעזרו לכם להוריד במשקל.
אם תעשו ארוחות קטנות בלי כושר גופני בחייכם לא תורידו משקל כמו שצריך ואם גופכם יכול להיות באי פורפורציות.
הדרך המהירה והמומלצת ביותר היא לאכול 3 ארוחות טובות במהלך היום ולשלב 3-4 אימונים בשבוע - זאת הדרך הטובה ביותר להרזות בצורה מהירה ולשמור על גוף בריא.. כל עוד אתם עושים חיטוב. עלייה במאסה זה כבר סיפור אחר לגמרי..

ריצה דופקת את הברכיים


כל עוד אתם לא רצים טוב (גב זקוף ככל האפשר, צעדים קטנים בירידות, נשימות..) אתם יכולים לדפוק את הברכיים. בת'כלס, ריצות כן יכולות לדפוק את הברכיים, אבל מה אתם מעדיפים? להיות בכושר ולפגוע בברכיים לטווח זמן ארוך או לחיות ללא כושר גופני? תעשו אתם את החישוב.
בנוסף ריצות יעזרו לגוף לזרימת דם תקינה, ומשפרת את כושר הסיבולת לב-ריאה.

בת'כלס, אנחנו יכולים להביא לכם עוד אלף מאה חארטות, עם הזמן והנסיון לומדים מה נכון ומה לא בצורה הכי טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

צוות האתר משקיע שעות בתפעול האתר, חשוב לנו מהי דעתך: יש לך הערות ? משהו לשפר ? רוצה להודות לנו על המידע שסיפקנו? אתה מוזמן להגיב בתיבה למטה.

נא לשמור על שפה נקייה, כל תגובה גזענית וכדומה תמחק!